📁 Veure tots

Confiança Mediàtica | Com impulsem el pensament crític a l’escola per desmuntar sexismes digitals?

Ets un docent, directiu, polític, familiar d’un estudiant, o membre d’una entitat del tercer sector i vols conèixer en quin
estat està el debat de la regulació de la IA al nostre voltant, i quines implicacions educatives comporta? **NOVETAT**: La participació en aquest acte, acompanyada d’un treball autònom, estarà certificada amb 5 hores de formació per a docents (no universitaris, de centres de titularitat pública, o privats sostinguts amb fons públics). Els entorns virtuals, com a nous espais de socialització on la infància i l’adolescència passa cada vegada més temps, poden tenir un fort impacte en el seu desenvolupament. L’accés a aquestes grans quantitats d’informació, algunes de dubtosa veracitat, també ha augmentat els potencials perills que això comporta: poc rigor informatiu, discursos d’odi i desinformació en són només alguns exemples. Aquest fet, unit a l’augment de la radicalització, juntament amb la polarització dels relats a mitjans de comunicació i xarxes socials està comportant, entre altres, el rebuig i la negació del feminisme entre els joves. En un món digital, és essencial dotar els estudiants amb habilitats per avaluar i interpretar la informació i dotar-los de pensament crític perquè esdevinguin autònoms en la cerca de la informació veraç, contrastada, de confiança i justa en termes socials. Aquesta formació no només fomenta la participació informada, sinó que també els protegeix contra la desinformació i els discursos d’odi. Ajuda a l’empoderament femení de les estudiants, proporcionant-les les eines necessàries per revertir la situació actual pel que fa a la bretxa digital de gènere. Els aprenentatges mediàtics informacionals no només redueixen les bretxes digitals, sinó que també contribueixen a construir una ciutadania informada, capacitada per resistir narratives falses i promoure una societat més equitativa. Diàleg: “Com impulsem el pensament crític a l’escola per aconseguir desmuntar els sexismes dels entorns digitals?” *Amb: – Serena Lordache – Periodista de dades a Verificat. Fact-checker de política, immigració i discursos d’odi. – Fem Bloc Barcelona – Iniciativa feminista per a la prevenció, detecció, atenció i reparació de les violències masclistes digitals. *Moderat per: – Coral Regí – Educadora i assessora en transformació educativa. ***LA REPRODUCCIÓ EN LÍNIA FINALITZARÀ EN AQUEST MOMENT (els tallers no seran retransmesos)*** T’animem a compartir les teves reflexions personals o simplement dir-hi la teva a les xarxes amb l’etiqueta #EquitatDigital. I si ets una docent que ja està treballant la relació entre la digitalització i el benestar emocional de les estudiants al centre, et volem conèixer!