El 14 de novembre, vam celebrar la Jornada d’Activació del projecte Bibliotech.
Un projecte per revitalitzar l’ideari col·lectiu entorn les biblioteques escolars, reivindicant el seu rol imprescindible d’equitat i transformació educativa.
Aquesta primera jornada va comptar amb la participació de docents, directors i bibliotecaris dels 15 centres públics catalans involucrats en el pilot. Centres compromesos amb el repte de reactivar i potenciar les seves biblioteques i amb el desig compartit d’experimentar i repensar, en xarxa, com enriquir les biblioteques escolars, promovent experiències vibrants d’aprenentatge i impulsant estratègies d’equitat digital.
La jornada va començar de la mà d’Hèctor Gardó, Director d’Equitat Digital de la Fundació Bofill, qui va obrir una finestra d’exploració de casos i projectes on biblioteques públiques i escolars s’estan repensant en clau d’equitat, passió per la lectura i incorporació amb seny de les tecnologies digitals.
Amb aquest objectiu la Marta Alfonsea, coordinadora del projecte, va convidar a les escoles participants i als seus impulsors a co-construir el model de canvi de Bibliotech. Però no ho faran sols, comptaran amb l’acompanyament intensiu d’especialistes en biblioteques escolars, referents tecnològics i altres docents compromesos amb aquest repte.
Després de la presentació dels coms i els perquès del projecte, la Carme Fenoll, directora de l’Àrea de Cultura i Comunitat de la UPC i l’Azucena Vazquez, directora de transformació digital d’Escuela 21 ens van aportar la seva opinió entorn de la pregunta: Per què cal reimaginar les biblioteques escolars?
Finalment, els participants es van endinsar en diferents tallers d’experimentació per a descobrir activitats educatives a realitzar a les biblioteques escolars , per començar a sentir de primera mà el canvi que és possible en els seus centres.
Aquestes experiències, van ser dinamitzades per les quatre entitats col·laboradores del projecte: Verificat, Make and Learn, Vull Aprendre i Tàndem.
#BiblioTech
#BibliotequesEscolars
#reimaginem
#biblioteca
#MediaCritic
#MakerSTEAM
#PensamentCritic
#Competències
#CompetènciesClau
#ComprensioLectora
#Lectura
#AlfabetitzacionsMultiples
#Creativitat
#SituacionsAprenentatge
#ODS