📁 Veure tots

Programant Oportunitats | Més enllà d’educar enginyeres, com eduquem ciutadanes digitals?

Ets un docent, directiu, polític, familiar d’un estudiant, o membre d’una entitat del tercer sector i vols conèixer en quin
estat està el debat de la regulació de la IA al nostre voltant, i quines implicacions educatives comporta? **NOVETAT**: La participació en aquest acte, acompanyada d’un treball autònom, estarà certificada amb 5 hores de formació per a docents (no universitaris, de centres de titularitat pública, o privats sostinguts amb fons públics). Recentment, el nou currículum educatiu ha incorporat el pensament computacional com una de les novetats que arriba a les aules. Celebrem aquest aterratge, tot i això, sabem que no és suficient. Més enllà de les aules, necessitem propostes que continuïn acompanyant a aquelles adolescents un cop surten de les parets de la seva escola. La tecnologia no és neutra. Ni molt menys feminista. Per tant, la bretxa digital de gènere no afecta només aquelles que volen exercir carreres vinculades a les ciències o la tecnologia, sinó també a aquelles que seran com la resta de companyes, ciutadanes digitals. I, per aconseguir la justícia i l’equitat en aquest sentit més ampli, pensem que cal educar ciutadanes que dominen, qüestionen i creen tecnologies des de diversos espais, que incorporen la mirada feminista des del seu disseny. Fa temps que algunes comunitats educatives impulsen i lideren iniciatives en aquesta línia, reforçant i augmentant el foment de les vocacions científico tecnològiques des d’edats primerenques entre les nostres estudiants. Comencem a veure que les nenes, sobretot aquelles de contextos més vulnerables, no tenen el mateix nombre d’oportunitats tecnològiques i que, per tant, es veuen exposades a més riscs que els seus companys. En conseqüència, promoure les vocacions tecnològiques entre les nostres alumnes és un primer pas d’una carrera de fons, però no suficient, si volem saber què hi ha darrere l’horitzó de l’enfocament vocacional. Diàleg: “Quines són les oportunitats que s’amaguen més enllà de fer promoció cientificotecnològica en clau de gènere?” *Amb: – Magda Valls – Directora EPS Lleida – Rosa Prats – Docent i directora de centre, col.laboradora a la xarxa Ciberespiral i membre de Technovation CAT *Moderat per: – Coral Regí – Educadora i assessora en transformació educativa. T’animem a compartir les teves reflexions personals o simplement dir-hi la teva a les xarxes amb l’etiqueta #EquitatDigital. I si ets una docent que ja està treballant la relació entre la digitalització i el benestar emocional de les estudiants al centre, et volem conèixer!