Propostes: Quin paper té l’educació en l’ascensor social a Catalunya?
Síntesi de l’#aulabofill “Quin paper té l’educació en l’ascensor social a Catalunya?” Propostes a càrrec dels autors de la recerca, Xavier Martínez Celorrio, professor de sociologia de l’educació i investigador del CRIT (Creativitat, Innovació i Transformació Urbana) de la Universitat de Barcelona; i Antoni Marín Saldo, sociòleg i estadístic de la Fundació pel Desenvolupament Comunitari (DC) i investigador del CRIT. I els experts Josep M. Rañé, president del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya (CTESC); Emili Pons, coordinador d’actuacions en matèria del sistema educatiu del Departament d’Ensenyament i Enric Canet, exdirector d’escola i responsable de l’Associació Casal dels Infants. Per a més informació: http://www.fbofill.cat/index.php?codmenu=01¬=825,http://www.fbofill.cat/
L’estudi Educació i mobilitat social a Catalunya analitza la mobilitat i la fluïdesa social catalana per primera vegada des de 1972 i, específicament, la relaciona amb l’educació i en fa la comparativa amb altres països europeus. Les conclusions desmenteixen tòpics sobre la societat catalana i la seva incapacitat per millorar la classe social dels individus i analitzen els canvis de tendència a l’inici de l’actual crisi econòmica. L’estudi s’ha basat en les dades de l’enquesta Panel de Desigualtats Socials a Catalunya (PaD), una enquesta de la Fundació Jaume Bofill en què s’entrevisten anualment, des de fa una dècada, més de 4.600 individus i 2.000 llars de Catalunya.
Accediu a la publicació i als diferents materials generats en aquest enllaç http://www.fbofill.cat/index.php?codmenu=11&publicacio=547&submenu=false&SC=P&titol=&autor=&ordenat=&&tags=