VII Jornada de Patrimoni Cultural: Comunicació i divulgació del patrimoni
La irrupció massiva i accelerada de les xarxes socials i de la informació a través d’internet ha obligat els museus i monuments a plantejar-se nous camins i estratègies per arribar al públic i transmetre el coneixement que generen aquest tipus d’institucions. Pot fer la sensació que gràcies a les xarxes avui dia el coneixement entorn del patrimoni arriba a un públic molt més ampli i divers que abans. Però el desplegament de tanta informació mitjançant internet aconsegueix realment portar més visitants presencials als museus i monuments i crear nous públics? I, d’altra banda, com es pot evitar la frivolitat buida i la manca de rigor en la informació davant la immediatesa i la velocitat que exigeixen les xarxes?
Aquesta revolució digital sense fre és, a més, un dels factors que han contribuït a la crisi de model i de recursos dels mitjans de comunicació tradicionals, cosa que ha transformat també la relació entre les institucions patrimonials i aquests mitjans, en els quals la informació cultural té una presència cada vegada menor.
En la VII Jornada de Patrimoni Cultural es debatran quines han de ser, en aquest panorama actual tan complex i en constant canvi, les estratègies de difusió i transmissió de coneixement, dirigides a públics molt diversos, per part de les institucions museístiques i patrimonials. Per fer-ho comptarem amb diversos professionals, tant de departaments de màrqueting i comunicació de museus i monuments, com de gabinets de comunicació privats especialitzats en el tema, influencers i divulgadors a les xarxes socials, així com periodistes culturals.
PROGRAMA DE LA JORNADA
9.30 h – 9.45 h | Benvinguda institucional
9.45h – 10.15h | Comunicar la cultura. Estratègies subversives. A càrrec de Pati Núñez
10.15h – 10.20h | Torn de preguntes
10.20h – 11.05h | Més a prop de Johannes Vermeer. Nanet Beumer, Cap de Digitalització, Màrqueting i Campanyes Rijksmuseum
11.05h – 11.15h | Torn de preguntes
11.15h – 11.45h | PAUSA CAFÉ a la Sala Gaudí de La Pedrera
11.45h – 12.30h | Estratègies digitals del Museu del Prado: les xarxes socials. Javier Sainz dels Terreros, tècnic de Gestió de Comunicació Digital del Museu del Prado
12.30h – 12.40h | Torn de preguntes
12.40h – 13.25h | Les claus de la comunicació cultural. Cristina Salvador, fundadora de Both. People & Comms
13.25h – 13.30h | Torn de preguntes
13.30h – 15.00h | PAUSA DINAR (lliure)
15.00h – 15.45h | Taula rodona amb influencers (modera Montse Frisach)
Miquel del Pozo (@miqueldelpozo)
Miguel Ángel Cajigal (@elbarroquista)
Helena Sotoca (@femme.sapiens)
15.45h – 16.00h | Torn de preguntes
16.00h – 16.45h | Taula rodona amb periodistes (modera Montse Frisach)
Maria Palau
Pepe Oliva
Antoni Ribas
Carolina Rosich
16.45h – 17.00h | Torn de preguntes
La periodista Candela Figueras serà la responsable de conduir la jornada.