📁 Veure tots

Desafiar l’avaluació: rúbriques, insígnies, portfolis i més!

Aquest seminari obert pretén aportar reflexions, debats i iniciatives sobre com l’avaluació no és només una fase del procés d’aprenentatge,
sinó que ha de ser un motor de l’aprenentatge en sí mateix. Actualment s’estan dissenyant nous enfocaments d’avaluació que crearan oportunitats perquè les escoles treballin amb els seus alumnes de maneres molt diferents (portfolis, rúbriques, distintius, badges, sistemes d’analítiques, etc.), i perquè es contempli l’avaluació com a eina formativa de regulació i autoregulació gratificant i no només allò que es fa al final del trimestre o del curs acadèmic. De la mà de Coral Regí, directora de l’escola Virolai de Barcelona i membre del comitè científic d’Educació Demà, coneixerem aquests nous enfocaments i viurem experiències pràctiques i capdavanteres que ja s’estan desenvolupant a Catalunya i que en breu us donarem a conèixer. Els assistents podran participar activament en el debat, conèixer recursos i aprofundir en diverses pràctiques inspiradores sobre com potenciar que l’avaluació serveixi a l’alumne per a fer-se responsable del seu procés d’aprenentatge, per saber on és i per on ha d’avançar. El seminari obert també ens mostrarà com l’avaluació, en tant que eina per orientar l’aprenentatge, ens ha de permetre millorar tant als alumnes, com als mestres com a la pròpia escola. Vols conèixer com portar l’avaluació a la teva aula a un nou nivell? Inscriu-te al Camp Base i no t’ho deixis perdre! Conduirà l’acte Ismael Peña-López, director d’innovació oberta de la Fundació Jaume Bofill.