Sobre què investigue? Capítol 2. Intel·ligència artificial generativa i ensenyament de llengües
• Novembre de 2022 va ser un boom que em va deixar obsessionada per la qüestió. A més, en el projecte Rutic, vaig conèixer a Jordi Linares de la UPV, expert en IA. Amb ell i amb membres del seu grup com Juan Jesús Izquierdo, companys del projecte Rutic de Ministeri, continue treballant en la qüestió.
• Article Semas. Monferrer-Palmer, Aina (2024) Reflexiones sobre el impacto de la inteligencia artificial en la enseñanza de idiomas. La revolución de ChatGPT, Semas, 9(5), 101-119 https://semas.uaq.mx/index.php/ojs/article/view/140
• Canal de YouTube de mica en mica. Vídeos sobre IA i aprenentatge del català: un sobre l’escrit, un sobre l’oral, entrevista amb Jordi Linares (UPV)
• Curs Valgrai (desembre 2023, gener 2024)
• Xarrada per al Caixafòrum (1 d’octubre, foro DEMOS)
• Capítol sobre IA en l’ISD en el llibre amb Ximo: Ensenyar llengües al País Valencià, que està pendent de publicació
• Simposi sobre IA i ensenyament de llengües en el 8ISD amb Antónia Coutinho, Florencia Miranda i Joaquim Dolz, tres grans de l’ISD. I què és l’ISD? Explicar-ho un poc :) 22, 23 i 24 de gener. La qüestió és que són menester investigacions en què experts desenvolupadors d’IA treballen colze amb colze amb experts en didàctica, perquè el desenvolupament s’encamine cap a un enfocament adequat.
• En Rutic també he conegut a Juanje Izquierdo, doctor en IA i tècnic de RuTic. Comunicació, actes i article IA i feedback correctiu amb Juanje, Rocío i Àngels Duart, que vam presentar el novembre de 2024 en el congrés sobre IA i educació de la Universitat Europea de València
• Estem treballant en la sol·licitud d’un projecte de recerca de Ministeri en aquest sentit perquè el tema ens apassiona. Demanar projectes de recerca: la qüestió.